D66-pamflet 'hernieuwbare energie'

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Apr 18 20:56:17 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je bent me kwijt Marc-A. Watt is gewoon de eenheid van vermogen (is
capaciteit), ook wel Joule per seconde. Waarom zou het ene (Watt)
'niets om het lijf hebben', moet je het andere (capaciteit) vermijden
en zijn weer andere begrippen (Joule, vermogen) wel geoorloofd.

En inderdaad gaan de meest relevante energievragen over economische,
politieke, logistieke en technologische aspecten. Een breed scala van
wetenschappen. Die moeten allemaal samen komen om een duurzaam
energienbeleid van de grond te krijgen. In dat licht vind ik de
bijdrage van Boris wel positief. Uiteraard niet allesomvattend, maar
het geeft helder aan waar D66 de prioriteiten *momenteel* legt,en
waarom. En dat de belangrijkste taak voor een politieke partij, als je
het mij vraagt.

Groeten,
Mark Giebels