WebRadio/WebTV: 787 D66-uitzendingen online

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Apr 16 23:24:26 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Wat minder tevreden ben ik met de ontslagen bij de VPRO en het feit dat
> ze NOVA-tv niet meer willen financieren. In dat alles ben ik als
> VPRO-lid niet gekend. Het lijkt wel een politieke partij...

Ach Henk, ze zijn zo druk doende het gapende gat tussen politiek en
burger te dichten dat daar nu even geen aandacht voor is, hoor. :)

Heb vertrouwen, dan komt het 'vanzelf' goed. Echt .....

En zeg nu zelf, dat waren toch gevaarlijke bolwerken geworden van
burgers die een eigen weg wilden gaan volgen, en zo ver weg van wat door
politiek beoogd en bedoeld werd. Dan moet je toch (van bovenaf)
ingrijpen, niet?

Kijk, dat we met zijn allen verplicht 'belasting' betalen via de
goederen die we aanschaffen en dat niemand daar verder invloed op uit
kan/mag oefenen dan de 'ontvanger' van die 'belasting' zelf, opdat die
ons een met een eenheidsworst aan zenders met reclame kan overladen, het
is wel allemaal marktwerking, toch?

En sinds (de) D66 (top?) zich allom bekeerd heeft tot het marktdenken is
het logisch dat een dergelijke zelfstandigheid een gevaar vormt dat
nodig moet worden bedwongen.

Ja, lid van zeg je, maar politieke partijen hebben het voor het zeggen
in dit landje, Henk, niet jij, en ook niet met een lidmaatschapje her en
der. ;)

Maar wees gerust, als het karweitje (structurele hervormingen) geklaard
is mag ook jij weer wat zeggen, denk je niet? ;)

Tenzij..., tenzij de bestuurlijke vernieuwing haar (werkelijke) doelen
niet haalt natuurlijk, maar ja ..... dan hebben we nog altijd poltieke
partijen. :)

Heerlijk toch, zo'n democratie? :)

Henk Elegeert