Die Rutte toch

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Apr 14 16:51:57 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sommige mensen hebben er wellicht nooit ook maar iets mee te maken gehad
Fritz, vandaar die lichtzinnge mening.
Ik zal uiteraard geen man en paard noemen maar heb nog een afdeling gekend
van claimbeoordeelaars, mensen die werkbriefjes en zo beoordelen, waar men
een wekelijkse pol had gevormd, wie van hen de meeste kortingen op de
uitkeringen wist te bewerkstelligen. Dat waren, en ik vrees nu nog, lui die
je even belde met een opmerking over een foutje wat ze hadden gemaakt. Het
antwoord erop was standaard dat je dan maar een bezwaar moest indienen. Dat
leidde dan weer tot duizenden Euro's of toen nog guldens aan extra kosten
voor het UWV. Maar och, dat zijn centen van werkgevers en werknemers maar,
dus waarom niet?
Artikel 35 Fritz, het recht op een voorschot ter hoogte van de vermoedelijke
uitkering, dat bestaat dus al met een maximale duur van 8 weken. Indien erom
wordt verzocht is steevast het antwoord dat men net zo goed de uitkering
ineens kan berekenen. Als ze dat nu eens zouden doen.
De reden waarom mensen zo vaak in de problemen komen en de oplossing, juist
die ligt bij het UWV en de Geus uiteraard maar of we daar op zouden kunnen
rekenen zolang hij ze nog steeds pluimen op de hoed geeft vraag ik me dat
sterk af.

Ger