Open grenzen: was: De Geus wil volgend jaar lagere sociale premies

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Fri Apr 14 14:00:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 4/14/06, Bart Meerdink <bm_web at kpnplanet.nl> wrote:
> Hebben ze in Italie geen multinationals die om het hardst trekken aan
> getalenteerde afgestudeerden?

Die indruk krijg ik hier helemaal niet. Wellicht dat het in Milaan en
Rome wat beter is dan hier, maar vergeleken met natuurlijk NEderland,
maar bv ook Frankrijk is het bedrijfsleven in Italie in zijn
algemeenheid veel meer naar binnen gericht. Dit ondanks het feit dat
er heel veel Italianen zich elders op de wereld hebben gevestigd in de
20ste eeuw. Raar maar waar.

Nu we toch bezig zijn met artikeltjes. Ik las deze net ook van mijn
oude 'programmacommissiemaatje'...:
http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article282617.ece/De+Wijk+%2F+Europeanen+zijn+zo+gewend+aan+welvaart+en+vrede++dat+ze+een+tikkeltje+decadent+zijn+geworden.+

Groeten,
Mark Giebels