Die Rutte toch

Fri Apr 14 13:36:06 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Prima, iets eraan doen,

Maar de kritiek mag wel een toontje harder Bart,

Want zowel de regelgeving als het management is bar slecht,
waardoor de uitvering hopeloos is,
en er bijna nooit iets klopt en enorme achterstanden zijn.

Voorschotten zijn nodig, zelfs hoger dan bijstandsniveau
als de kans nihil is dat iemand toch dat recht niet zou hebben wellicht.
Maar het is geen structurele oplossing van de problemen
bij het beoordelen en verstrekken van de uitkeringen
waar mensen verplicht voor verzekerd waren en betaald hebben.

Erger nog: de cultuur bij de uitkeringsclubs en veel van de medewerkers
is vaak absoluut ongeinteresseerd, afgestompt, grof. De schuld daarvoor ligt
uiteraard niet bij de medewekers die vaak maar aan moeten modderen onder de
hopeloos ingewikkelde regelgeving en het belabberde management.

Fritz