Die Rutte toch

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Wed Apr 12 13:29:50 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Een normen en waarden discussie lijkt me niet relevant voor dit onderwerp.

Wat een genante manier van discussieren is dit...

> Het getuigt van een extreem geloof in de maakbare en zelfs door de
> overheid stuurbare samenleving. Daar fulmineerde ik tegen.

Ik begrijp eerder dat Rutte gebruik wil maken van de aantrekkende
arbeidsmarkt om de bijstand om te vormen. Lijkt me toch niet zo extreem.
Je zou je zelfs kunnen afvragen of de bijstand als zodanig wel zo'n goed
idee was. Iets geven zonder tegenprestatie werkt zelden goed uit.

> Zeker, maar niet door slechts voor te stellen verworvenheden te
> schrappen. Er is juist behoefte aan een drastische vernieuwing van de
> sociale zekerheid.

Het betere kan de vijand zijn van het goede, wie te veel tegelijk wil
kan op die drastische vernieuwing lang wachten.

> Ik ontmasker graag mensen. :-)

> Ten eerste kraak ik niets af, ik plak er slechts een etiketje op en
> spreek mijn afkeuring erover uit.

Etiketjes plakken is zoals de menselijke geest werkt. Onnauwkeurig
etiketjes plakken is dus het ergste wat je je eigen denken aan kunt doen.

Afkraken suggereert een modicum aan inhoud, misschien heb je gelijk dat
jouw posting zelfs dat niet bracht. Want afkeuren behoeft geen
onderbouwing. Toch?

> Ten tweede heb ik op deze lijst al
> vaak genoeg verbeteringsvoorstellen wat betreft de sociale zekerheid
> gedaan. Dus je raaskalt.

Ik had niet over jouw eigen ideeën, maar over hoe je tegen andermans
ideeën aankijkt. Een iets bredere blik dan alleen je eigen denkstraatje
kan je misschien wel verder brengen.

Bart