Aprilgrap: D66 wil kabinet steunen in plaats van zich profileren

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Apr 5 20:24:11 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het CBS mischien, dat de inflatie meet? Dat moet je al ter zijde schuiven
> met al die rare claims over de hoge prijzen met de euro. Iedereen in
> Nederland die zelf nadenkt laat zich niet bedotten door Marijnissen en co.

dat komt alleen uit als je gebruik van kan maken? Zelfs de politiek, oa D'66
heeft het over de dure euro, maar jij maar liever niet.

> De overheid heeft het monopolie op het bepalen van boetes, het
> bedrijfsleven heeft daarentegen concurrenten en prijsverhogingen kosten
> klanten. Daarom.

Zullen we het maar een collectieve vergissing noemen dan?

> Ger, trek voor de grap eens een cirkel met doorsnee 30km om Venlo heen. Er
> zijn 3 C1000 winkels in Venlo. En bij de meeste andere winkels ben je ook
> iets van 1,29 of 1,39 kwijt aan hollandse aardappelen.

Daar zullen de mensen, AOW-ers en anderen slecht ter been blij mee zijn
Bart.
Ach natuurlijk, vandaar die reklame van 2,99 euro, die kunnen niet lezen
denk ik.

> Gemiddeld is er in Nederland juist geen vuiltje aan de lucht, het vrij
> besteedbaar inkomen is ongeveer het hoogste van de EU. Je hebt het steeds
> over de minima, daar zitten sommigen krap.

Sommigen Bart, 680.000 gezinnen onder minimim zijn er maar een paar bedoel?

> Dat is al tijden zo, van ver voor de euro.

Volgens de winkeliersverenigingen en de gemeenet is dat wel zo, maar ze
zullen vergist hebben in de invoeringsdatum van de euro. Kan jij ze
misschien even voor lichten?

> Er is een overschot aan bedrijfsruimte en winkelruimte in heel Nederland,
> zeker op mindere locaties. Men heeft te veel gebouwd.

Klopt ja, speciaal daar langs de grenzen waar nu de kopers wegblijven. Dat
overschot is er ook pas een paar jaar natuurlijk. Het zijn in de stad
natuurlijk ook allemaal pas gebouwde winkels en panden?

> Ik krijg wel eens een foldertje van Duitse winkels, en ik ben in Nederland
> goedkoper uit. Uiteraard kun je in Duitsland sommige andere dingen krijgen
> dan hier (en vice versa).

Waar geef je je feestje, je bent de enige?

> Als je iets ergens anders goedkoper kunt krijgen hou je geld over toch?
> Kun je iets anders mee gaan doen, en in totaal is er meer bedrijvigheid
> met hetzelfde geld. Hoge prijzen door gebrek aan concurrentie zijn niet
> goed voor de economie, integendeel.

Je zegt het Bart, hoge prijzen door gebrek aan concurrentie zijn niet goed.
Dus allemaal op naar de concurrentie in het buitenland. De werkgelegenheid
verdwijnt als sneeuw voor de zon, maar dat is wel goed ervoor Bart? Wat we
meer overhouden kunnen we dus leuk weer uitgeven, maar dan ook in Duitsland.
Maar hallo, dat geldt toch niet voor de mensen die niet even de grens over
kunnen wippen.

> Dat is toch uitstekend? Als iets de Nederlandse taxi's beter kan maken is
> dat soort concurrentie!

Je gelooft er echt in he? Ja hoor en de diploma's. Minder chauffeurs nodig,
minder auto's, allemaal heeeeeeeeel goed hoor. Speciaal voor de Duitse
taxi's. De nederlandse is al failliet.

> Dus ik begrijp dat alleen in Nederland de euro het leven duurder gemaakt
> zou hebben, maar dat Duitsland en Belgie dat probleem niet kennen? Ik kan
> de prijsontwikkeling daar niet echt beoordelen, in Duitsland klaagt men
> over de Teuro, voor wat het waard is. De BTW verhoging in Duistand, van
> 16% naar 19%, die zal daar wel pijn gaan doen denk ik.

Nee hoor Bart, ook daar is het duurder geworden maar hier veel meer. En ik
kan die prijzen er wel beoordelen, ik woon er 500 meter vandaan.
Beter controleerbaarder toen en nu. 1 Euro : 2 = precies 1 Mark.
1 Euro : 2 is(was) in Nederland ook 1 gulden. Had 1,10 gld moeten zijn.
Of was het zo dat jij 3000 gulden verdiende en toen 1500 euro kreeg. Hele
lieve baas had je dan en was je erg alleen.

Die 3% zal men best voelen hoor maar wegen niet op tegen de grove
accijnsverhogingen in bijvoorbeeld de horeca en meer zaken van 20% hier.
Maar die was je alweer vergeten?
Ik ben vandaag nog boodschappen wezen doen en het was er weer erg druk met
Hollanders. Hier in de buurtsuper een krop ijsbergsla kost 1,29 euro, bij de
Lidl 2 km verder achter de slagbomen 0,59 euro.
Ja hoor, ze staan er nog steeds die slagbomem en de gebouwen van de douane.
Wie weet, als we mazzel hebben worden ze weer eens bemand en gaan we ze weer
eens gebruiken. Ik heb trouwens voor de buren, die zijn wat ouder en hebben
geen auto, ook maar weer hun lijstje meegebracht.
Dat is volgens jou toch goed voor de economie en de werkgelegenheid die de
Polen komen invullen?
Blijven lachen Bart, zolang jij denkt dat je erop vooruit gaat is het goed
toch. Nieuwe TV of computer nodig, rij even joh, de garantie is er ook
uitstekend en het scheelt je kapitalen. Ook in die van Phillips, die sluiten
vandaag weer een fabriek in Weert.
Niet erg hoor, we doen de premies wat omhoog en dan kunnen we die werkelozen
ook wel betalen.

 Ger