Verdonk sluit PvdA niet uit

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Apr 5 08:30:01 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

05 april 2006, 07:44
DEN HAAG (ANP) - Kandidaat-lijsttrekker van de VVD, minister Verdonk, houdt
de deur open voor een coalitie met de PvdA in 2007.
,,Ik ga uit van de eigen kracht van de VVD en ga me absoluut niet tegen
andere partijen afzetten. Na de verkiezingen in 2007 kijken we met welke
partij we onze doelstellingen kunnen realiseren. Dat kan elke grote partij
zijn.'' Dat zei Verdonk woensdag in een interview met dagblad De Telegraaf.
Verdonks tegenstander in de strijd om het lijsttrekkersschap van de VVD,
Mark Rutte, benadrukte eerder dat hij zich juist tegen de PvdA gaat afzetten
en met het CDA verder wil regeren. ,,Ik voer wat dat betreft een heel andere
koers dan Rutte'', aldus Verdonk in De Telegraaf. De huidige minister van
Vreemdelingenzaken en Integratie denkt bij de verkiezingen volgend jaar
minimaal 38 Kamerzetels te halen.
Hopelijk is die uitsluiting andersom er wel, je moet er toch niet aan
denken.
Hoe zou het toch komen dat ze het bij de VVD in het geheel niet meer hebben
over D'66?
Zijn ze van mening dat er toch van niks overblijft, denken ze misschien
straks geen stopverf nodig te hebben? Of ze zijn natuurlijk de trouwe en
makke aanhanger nu al weer vergeten.

Ger