Analyse: Drietal strijdigheden in Aprilgrap

Mon Apr 3 12:05:05 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Okee, het is niet helemaal eerlijk om serieus op een Aprilgrap in te gaan,
maar in dit geval kan ik het niet laten. De situatie is dermate erg, dat
ook de analyse van een volledig verzonnen interview beslist op haar plaats is.

Het stuk, vol Van der Laan-gekwek, staat op,
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0604&L=d66&X=&P=R1058

Enerzijds kwekt ze,
   Misschien zie ik meer het grote beeld door mijn buitenlandse achtergrond.
Anderszijds kwekt ze (over een -onzijdige- Balkenende),
   was het maar mijn buurman. Dan weet je dat tijdens je vakantie goed op
   je huis wordt gelet.
Mevrouw de Opschudster, Uw slachtoffers kunnen niet meer op vakantie, Uw
slachtoffers hebben geen eigen huis, Uw slachtoffers hebben geen Nederlandse
buurman. Uw beeld is in 't geheel niet 'groot' - Uw beeld is zo 'eng' als
het maar kan !

Enerzijds kwekt ze,
   De uitstraling van minister Donner is heel conservatief.
Anderszijds kwekt ze,
   D66 is altijd progressief. (...) Maar als ik moet kiezen, ga ik toch
   voor het hervormingsgezinde, voor het besluiten durven nemen.'
Mevrouw de Opschudster, in Uw idiote Manifest 2006 wordt er met geen woord
over hervormingen gesproken ! Dat 'durven' staat slechts in de *titel* van
Uw manifest ! Uw manifest is slechts manifest onzinnig.

Enerzijds kwekt ze,
   En ik zeg tegen Bos: of je houdt op met oppositievoeren tegen een beleid
   waarvan je donders goed weet dat je het zelf ook zou voeren,
Anderszijds kwekt ze,
   Onder Paars werd het ene na het andere hervormingsvoorstel geblokkeerd
   door de conservatieve PvdA.
Mevrouw de Opschudster, U raaskalt !