marginale druk op werken

Wed Sep 28 07:44:02 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inbrekers hebben gewoon recht op de zorgtoeslag. Anders dan bij de dubbele
basisaftrek voor kostwinners wordt die ook individueel uitbetaald, maar
 inbrekers met een partner krijgen wel een veel hogere toeslag...

 Er zijn allerlei regelingen inderdaad, en het is bijna onmogelijk zelf
zaken
 te regelen zonder een dief van de eigen portemonnee te zijn. Immers als je
 niet meedoet aan alle fiscale regelingen, betaal je je scheel aan
 belastingen en blijft er van je spaargeld weinig over. Maar jammer is dat
 wel, het leven zou zoveel eenvoudiger zijn met lage inkomstenbelastingen en
 de vrijheid bovenop sociale minimumuitkeringen te sparen voor periodes dat
 je even niet wilt werken, zonder al dat overbodige en complicerende fiscale
 gedoe.

 Alle fiscale regels scheppen hun eigen vraag, je moet er wel aan meedoen om
 de hoge belastingtarieven te ontwijken. Per saldo wordt niemand er wijzer
 van en de samenleving en economie als geheel veel slechter. Iedereen
betaalt
 al zijn fiscale gedoe en zogenaamde voordelen uiteindelijk toch zelf, vroeg
 of laat, via de hoge tarieven waaruit de zogenaamde voordelen weer
 teruggegeven worden.