Zalm op de koffie

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Sep 26 15:45:37 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "e.ouwehand1" <e.ouwehand1 at chello.nl>

> van de verzekeraars.
> die mogen toch wel aantallen doorgeven?
> mijn ziektebeeld kent mijn verzekering wel, aan de rekeningen die
> ze betalen toch?

Je kunt toch ieder jaar overstappen naar een andere verzekeraar? Bovendien, dan is het geen risicovereffening meer, wat ik begreep dat het is. Risicovereffening kan slechts vooraf plaatsvinden, anders hebben we het immers niet meer over risicos. En dus moet het op basis van een gezondheidsprofiel gebeuren. De vraag is dus waar die informatie vandaan komt en wordt bijgehouden. Komt er een grote landelijke database met voor iedere burger een gezondheidsprofiel met risicoindicatoren? Pietje rookt, is te dik, chemokuur ondergaan, etc...?

Groeten,
Mark Giebels