Iranese homo-executie blijkt verzinsel (was: Hoe ontduikt een beetje terrorist de AIVD ook al weer ?)

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Sep 26 11:45:40 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "e.ouwehand1" <e.ouwehand1 at chello.nl>
> succes met het implementeren van je plan ;)

Dat er geen draagvlak voor is in regentenland Nederland dat weet ik ook wel, maar je vroeg om een alternatief. En dan mag je toch wel even out-of-the-box denken?

> hoe krijg je trouwens als kiezers die secretarissen generaal ooit weg?

In Californie heb ik genoten van het recall referendum. Wellicht dat de terminator bereidt is Nederland ook nog eens te hervormen... ;-)

> klinkt heel aardig
> moet ik eens over nadenken

In de huidige constitutionele setting moet die eerste kamer m.i. overigens gewoon afgeschaft worden. Referenda en mogelijkheden voor de rechtelijke macht wetgeving aan de grondwet te toetsen zijn betere controlemiddelen.

> maar het blijft zo dat de kiezertjes nu al jaren best wel dom bezig zijn
> en dus verdienen wat ze krijgen (gekozen hebben)

Klopt, Nederlanders zitten niet op echte democratie te wachten en krijgen dus deze puinhoop...

Groeten,
Mark Giebels