marginale druk op werken

Mon Sep 26 11:39:15 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "e.ouwehand1" <e.ouwehand1 at chello.nl>
To: <D66 at nic.surfnet.nl>
Sent: Sunday, September 25, 2005 12:22 PM
Subject: Re: marginale druk op werken

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Fritz van Rikxoort heeft op zondag, 25 sep 2005 om 11:33
> (Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> ook niet mensen met mini inkomentjes zoals studenten?

Inderdaad.

> bestaan die? waar leven ze van?

Als ze geen uitkering hebben van spaargeld of giften of iemand die geld
toeschuift of leningen of criminaliteit.

> ben ik met je eens. zo werkt het.
> uit gemeenschapsgeld financieren van de onwenselijke (imo) situatie dat
> een economische afhankelijksheidrelatie ontstaan kan en gecontinueerd kan
> worden.

Precies, op kosten en ten koste van armeren die meer uren moten werken voor
lagere lonen.

> yep

> ook dat.
> zodat straks alle klussen die we zelf niet kunnen/willen/durven doen in en
> rond huis en tuin, door ingehuurde 'vremdelingen' al of niet illegaal of
> veel te duur want schaars, waarschijnlijk zullen blijven liggen. (zoals nu
> al bij mij. stopcontacten, ongeknipte heg, niet opgehangen schilderijtjes
> en zo. ;/

Precies. De meesten klussen zelf, of betalen zwart. Door de idioot hoge
belasting- en premietarieven moet je 4 tot 8 uur werken om een uur terug te
krijgen die een ander weer voor jou werkt.

> de metafoor van de goedkope kapper, maar ja, helaas, in de oekraiene. ;)
>
> heeee, femke bokst tegen jongetje linschoten in buitenhof.
> met mijn favo scheidsrechter rob trip. :)

Wordt maandagmiddag herhaalt niet ?  ;)