Iranese homo-executie blijkt verzinsel (was: Hoe ontduikt een beetje terrorist de AIVD ook al weer ?)

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon Sep 26 10:53:10 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert heeft op maandag, 26 sep 2005 om 07:03 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> De AB waren een schoolvoorbeeld daarvan. De democratie uitgehold tot
> een act van Theo Maassen: "... wat er ook gebeurd, altijd alles
> ontkennen! Alles ontkennen !! Ik heb meegemaakt met mijn vorige
> vriendin dat ze op een gegeven moment tegen me zei: Theo, je hoeft
> niet te liegen, ik weet dat je bent vreemd gegaan. Ik(Theo) zeg:
> (verbaast) Theo ..... Uh? .... ??".
>
> ;)
>
> Tot dat niveau ont-kent ook dit kabinet altijd alles.

ja. de leugen regeert echt
hoog tijd voor een kabinet Bos (iets anders dat nog een beetje
wenselijk is lijkt me niet haalbaar)
iemand zei gister (buitenhof?) het zal gaan om bos of balkenende. ik
denk dat ook.

> Denk je?

ja natuurlijk
bos heeft last van zijn imago van slimste kindje van de klas (die zijn
niet populair, want bedreigend) en de geus oogt als een teddybeer. niet
bedreigend. kijkersvolkje trapt daarin.

> Ik bedoelde intresse in het spelletje van De Geus.

aaah dank
gelukkig niet
bos was 'm helemaal de baas.
maar hoe de kijkertjes/kiezertjes dat waarderen weten we pas na een
peiling

> Eens, Elma inhoudelijk wel, maar zijn stijl staat me meer en meer
> tegen.

kan je zeggen waarom?
ik heb voorlopig alleen maar tegen hem dat hij weer tegenspreekt dat
een links kabinet erin zou kunnen zitten
maar misschien is dat tactiek

> Ik ben er nog niet uit of het dat is, dat te intellectueel ogen en
> klinken. Ik ervaar eerder iets van arrogantie

dat is denk ik waarom het slimste kindje van de klas vaak gepest wordt
kopje boven het maaiveld staat arrogant

>  in de richting van zijn meest voor de hand liggende 'partner'.

groen links?

> In de trant van, 'zie je wel dat ze dan bij mij/ons komen'.

ze zijn de grootste partij van, nou ja, laten we het toch maar links
noemen.
en die hebben toch de macht van het getal
bos kan daar niks aan doen

>  Hij lacht ook nogal schamper op de opmerking:  dat hij wel alles
> terug zou draaien indien/als hij aan de macht komt, terwijl je daar
> toch een duidelijke stellingname zou mogen verwachten.

hij hield zich imo op de vlakte
duidelijke stellingname is tactisch misschien niet slim nu

> Aan een 'haha' van zijn kant heeft de kiezer hier ook niets.

nee. maar de verkiezingen komen pas over twee jaar
en niemand heeft er iets aan als er op de loop gegaan wordt met een
duidelijke stellingname

> ;) Denk je dat Bos eigenlijk net zo'n zeikerd is? :))

nee, dat denk ik niet
ik mag hem wel

> Maar dan had Bos ook weinig tegenwerk. Moet hij 'Bos(s)' premier
> worden, en veranderd er dan ook werkelijk iets? En zo ja, wat en in
> welke richting, en zitten we daar op te wachten, of is het slechts een
> variant op wat we al evemin willen?

heb jij een alternatief dan? voor een kabinet bos?

> Zwakke debatteertruc, hoor, van hem.

is niet alleen een debatteertruc.
ik denk dat zijn partij helemaal niet wil dat er maar met één eerlijke
maat gemeten wordt
die willen de macht houden en overal in den lande op het pluche blijven
zitten
zodat o.a de bio industrie vrolijk (en smerig en wreed) kan blijven
geld maken

>  Maakt 'de controlerende taak' van de TK over het kabinet tot een
> welhaast onmogelijke. Halsema (GL)

heeft zich goed geweerd in buitenhof
maar ook zij is het slimste kindje van de klas, ook nog met een
hockeymeisje image, dus de grote massa kiezertjes zet zich daar tegen
af.

> Voorbeeldje:
>
> Balkenende:
> Dan blijkt uit onderzoek,

grote knip

  bevolking, uhm ja dat eigenlijk onvoldoende vertrouwen etaleert ook in
de richting van de toekomst.
> Einde citaat
>
> Jaja, is dat niet grandioos? :)

ja, hij begint het echt te leren ;)
ik heb 24 jaar les gegeven op een school waarvan de rector deze wollige
taal tot in de puntjes beheerste.
voor democratische processen is het een dodelijk wapen
wij konden er niks tegen beginnen
o,o, wat ben ik blij dat ik in mijn leven niks meer met dat soort cda
te maken heb. grrrrr.

knip
ik deel al je twijfels

> Gelukkig bemoeid het kabinet zich niet met wat er in mijn slaapkamer
> gebeurd. :) Maar van Balkenende begrijp ik dat hij zelfs daar invloed
> op zou willen hebben. :(

dat is traditie bij de christenen.
hun bijbel zegt iets over onze slaapkamers, en zij vinden dat ze met de
bijbel moeten regeren
dus willen ze lang genoeg regeren om het homohuwelijk, de
abortuswetgeving en de euthanasiewetgeving terug te kunnen draaien
(als dat niet teveen geld/stemmen/macht kost natuurlijk, want dan doen
ze weer water in de miswijn. grrrr.

> Maar D66 is toch een partij die midden tussen de mensen staat en hun
> zorg tot ook de hunne maakt en duaal het kabinet tot echte
> 'solidariteit' maant, Elma? Dat mag ik toch verwachten, niet?

ik weet het niet
ik stem al sinds de jaren 70 geen d66 meer

> Of zijn ze zo druk bezig te kijken waar ook zij er onderuit kunnen
> komen werkelijk de zorgelijke situatie daar op de voet te volgen?

sja. ik ben bang dat het pluche plakt. ook voor d66.
het is een vorm van corruptie als je je baantje belangrijker gaat
vinden dan je programma

> Ja, maar wel beleid, en gesteund door D66. De ruk naar rechts ook van
> D66. Daarbij valt het zgn. bedrijfsongevalletje van Van Aartsen
> tijdens de AB in het niet.

heb ik gemist of bedoel je de strategische vinger in de keel van
hoogervorst?

>  Grappig eigenlijk dat voorval, want te verwachten van een club die de
> aandacht wil afleidingen van het inhoudelijke debat.
>
> Ze hebben het ook niet in de TK gevoerd, maar achteraf in een
> achterkamertje bijgelegd. Kijk, dat was pas boeiend en duaal geweest.
> Welke argumenten leiden bij de VVD tot welk beleid? Het zou een
> uitnodiging hebben kunnen vormen tot een inhoudelijk debat in de
> kamer, maar ho maar. Dat is dus de spagaat waarin de VDD met de
> democratie omgaat.

die hakken al heel lang met het spagaat bijltje
maar zijn in hun rechtsheid tenminste wel duidelijk

> Maar wat heb je daar aan als je zelfs de eigen belangen uit het oog
> gaat verliezen onder druk van je coalitie?

ach, het is kortzichtig en dom.
maar George Bernard Shaw schreef ooit dat er maar twee hoofdzonden
zijn: poverty and stupidity.
het aso kabinet is dom, en ze houden mensen arm. en ze komen ermee weg.
kiezertjes zijn ook dom
krijgen het kabinet dat ze zelf kiezen

> :) Leuk. Hoewel de keuze richting is wat mij betreft een verkeerde.
> De homo's in Iran hebben heel wat minder keuzemogelijkheden lijkt me.
> Niet dat hun geaardheid voor mij een argument op zichzelf is, want het
> gaat wat mij betreft om hun grondrechten, en die staan onder druk.

yep
om over vrouwen maar te zwijgen

Het valt dus eigenlijk wel mee met dat opgeblazen imago van een grondig
hervormingskabinet.
> Het is dus eigenlijk vele malen laffer dan ze zich voordoen.

verbaast je niet, hoop ik?

> Wat vind jij van die koers wijziging van Dittrich in deze richting
> onder het mom van "nieuwe solidariteit"?

holle frasen?
of bedrijfsblindheid
het laatste is de vriendelijke verklaring

> Eens, Elma, maar ook dat heb je aan dit ASO kabinet te danken. Zou het
> niet veel mooier zijn als je weet dat eraan gewerkt wordt, ok, nog
> niet het gewenste eindresultaat, maar met een perspectief erop, en dan
> even wilt genieten van het mooie weer?

dat lijkt me een paradijselijke situatie

> Ik voel meer voor een dergelijk vorm van solidariteit, participatie.
> Jij?

lijkt me heel erg lekker.
maar ik volg het geheel al min of meer sinds de jaren 70 en moet
uitkijken dat ik er niet cynisch en somber van word
geeft van die nare rimpels. ;)

gr elma