Iranese homo-executie blijkt verzinsel (was: Hoe ontduikt een beetje terrorist de AIVD ook al weer ?)

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun Sep 25 12:36:54 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert heeft op zaterdag, 24 sep 2005 om 12:45
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> Dit is kabinet ASO, Elma en die komen nooit verder dan zo'n
> af-\ontwijkend antwoord.

grin
dacht ik al dat je niet tevreden was. ;)

> Zag gisteren De Geus nog in NOVA Politiek en ook die ging nergens
> inhoudelijk op in. Die kleuter was meer geintresseerd wie van de twee
> (hij of Bos) het verste kon pissen.

daarom was hij naar nova gestuurd hè.
cda weet heel goed wat ze doen
het gaat alleen om de vorm en de kijkcijfers, en d peilingen
niet om de inhoud

>  Bos leek niet echt geintresseerd,

vond ik wel
en hij was inhoudelijk erg goed imo
maar hij 'oogt' en 'klinkt' te intellectueel voor de gemiddelde
kijkertjes

>  waardoor De Geus glansrijk won. :)

dat wacht ik nog even af
misschien zijn er net wat meer kijkertjes die de truc doorzien.

> Het kabinet toont meer 'begrip' door duidelijk te maken dat ze moeten
> reageren op onvrede maar daarmee tevens duidelijk maken het niet (echt
> te willen) begrijpen.

yep

>  Zo ook Balkenende, die met twee maten gaat meten als hem de maat
> wordt gemeten over het vertrouwen in dit kabinet. Voorbeeldje is even
> zoek, later ok.

ok, maar iksnap. hij meet met elke maat die hem uitkomt imo.

> Vanuit dat perspectief kun je niet verwachten dat er een antwoord komt
> waarbij de rechten van de Iraniers nauwlettend en voortdurend worden
> gevolgd, Elma.

nope.
wij verwachten hetzelfde nl niks

>  Maw. pas als blijkt dat er slachtoffers vallen en in die mate dat ze
> in een rapport terecht kunnen komen zal bij een gebleken (hoog) aantal
> doden een rapport ons bereiken. De nieuwe solidariteit van Dittrich
> zullen we maar zeggen.

helezuregrin. ;{

> Kortom: zo lang er niets in het rapport komt te staan hoeven we ons
> wat betreft Iran en de mensenrechten daar, geen enkele zorg te maken.

zoals al jaren

> Da's een hele geruststelling, toch?

dubbelzure grin ;[

> Maar strikt genomen neemt dit Kabinet ASO, en zoals altijd, nergens de
> verantwoordelijkheid voor.

het pluche zit toch zo lekker daar. ;{{

> Het is de keuze van D66 (en die kiezen nu eenmaal graag)

LOL, zelfkennis op deze lijst. ;)

>  om met zo'n club in zee te gaan. ;)

yes. had nooit mogen gebeuren. wie zaten daar eigenlijk bij toen dat
besluit viel indertijd?
een veel te hoge prijs (nl zelfrespect van d66) voor toezeggingen
omtrent het (hoger) onderwijs.

> Beter ware het natuurlijk dat de TK regelmatig (zeg:
> daglijks/wekelijks/maandelijks, al naar gelang) geinformeerd zou
> worden.
> Zo 'vertaal' je zorgwekkend pas echt, m.i..

yep. de implementatie is beetje belangrijk hè. ;/
maar in de ad hoc incidenten regeerstijl past zorgvuldige implementatie
niet.
is te moeilijk.

> Maar dit kabinet wil liever niet weten, dus.

want dat komt beter uit
is makkelijker

> Dat pas in 2006 te doen, daarmee neemt het Kabinet ASO een voorschot
> op .... afijn, de nieuwe solidariteit volop in de praktijk .....

yep

> Het is zowaar een hervormingskabinet.

als dat zo uitkomt.

gr elma (het is eigenlijk veel te mooi weer om me bezig te houden met
kabinet aso.)

gr elma