marginale druk op werken

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Sep 23 16:14:44 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sorry, ik verschreef me weer eens. Ik bedoelde werkloosheidsval waar ik armoedeval schreef.

Werkeloosheidsval: Houdt mensen in specifieke situaties werkeloos, omdat je er financieel nauwelijks op vooruit gaat als je  (tijdelijk) gaat werken.
Armoedeval:  Houdt mensen die reeds werken gevangen in armoede, omdat inkomensafhankelijke regelingen wegvallen bij het verkrijgen van meer inkomen.

Groeten,
Mark Giebels