Fw: VU hoogleraar bij marteling?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Sep 19 16:37:46 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk,

> Ik werd aangehouden en opgesloten in een politiecel, maar op last van de
> hulp officier van justitie, werd ik weer gauw vrijgelaten. Bij hem heb
> ik een klacht ingediend

Mooi, Tjerk. De reiniging moet dus in werking zijn getreden...

> en heb ik excuses geeist van de agenten (kus
> mijn voeten) en uiteindelijk ook gekregen. Daarmee was voor mij de kous af.

Begrijp ik, na zo'n kus al helemaal. :)
Nog vernomen welke maatregelen er waren genomen?

> Overigens stond in de VK van zaterdag een uitgebreid artikel over zowel
> Donner als de constitutioneel wat lastige positie Tweede Kamer-Min van
> Justitie en het OM.

Ben benieuwd wat daarin staat. Want ondanks dat het een wat lastige
constructie is zal die poisitie toch ook en juist en vooral helder
moeten zijn.

Heb je de titel van dat stuk, Tjerk?

Henk Elegeert