Fw: VU hoogleraar bij marteling?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Sep 19 05:42:05 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Een belangrijke reden voor een SAC (stemadviescommissie) bestaande uit
> (oud)kamerleden en fractievoorzitters om me als vers statenlid N-H laag
> op de vervolgkieslijst te laten plaatsen was enkele jaren geleden dat ik
> openlijk kritiek uitte ook op deze lijst op de toen nog nooit verkozen
> partijleider Thom de Graaf (die Els Borst direct na de voorgaande
> verkiezingen had opgevolgd).

Die is inmiddels zelf uit het kabinet gestapt nadat hij onvoldoende
steun kreeg uit de coalitie waarmee D66 zogenaamd afspraken had gemaakt.

> Deze lijst wordt goed gevolgd door het
> politbureau en had ooit meer dan 10 onzichtbare meelezers.

Het politbureau heeft voor een verkeerde insteek gezorgd. Een die D66
maakte tot eenzelfde politieke partij als de reeds bestaande. Daarmee is
niet de vernieuwing omarmt, maar het conservatisme. Een D66 onwaardig.

 > Inmiddels is  D66 zo groot niet meer...

Kunst Fritz, het is een gewone politiek partij geworden. :(

Je hoort er ook nauwelijks nog iets van in de debattten. Er zit weinig
verfrissend meer in, helaas.

Over hun core bussines (de democratie) zit zelfs een christelijk sausje
in de vorm van een 'Paasakkoord' nota bene.

Henk Elegeert