Fw: VU hoogleraar bij marteling?

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun Sep 18 14:16:29 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert heeft op zondag, 18 sep 2005 om 14:13 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik (als burger in dit land) kan niet zeggen dat we een feilloos
> werkend systeem hebben als blijkt dat een man onschuldig tot 18 plus
> TBS wordt veroordeeld, Elma.

ja, dat begrijp ik nu steeds beter.
ik interpreteer bovenstaande ook als een ironisch understatement. lees
ik dat goed?

> Tevens Elma, dat Donner niet zijn stinkende best doet om aan
> scheefgegroeide verhoudingen een eind te willen gaan maken.

precies.
op zijn minst moet donner weg dus?

> Op onoirbare wijze critici tegemoet treedt in lijn met "shoot the
> messenger" en daar dus een eind aan wil maken. Kortom: de man is niet
> van plan echt te kijken waar mogelijk gebreken aan het licht zouden
> kunnen komen over een systeem waarover hij uiteindelijk
> eindverantwoordelijke is.

dat begrijp ik nu helemaal.
van een steile protestant als hij is begrijp ik dat echt niet.
ik ken dat milieu nog een beetje van vroegah. mijn moeder zou zich over
hem schamen. :(

> Daarnaast, dat de politiek om partijpolitieke redenen de koe niet bij
> de hoorn wensen te (gaan) nemen en op geen enkele manier het debat
> daarover aan willen gaan met de maatschappij als geheel, maar
> luilekker achterover leunen. Donner heeft nu immers zijn
> verantwoordelijkheid genomen,

heet dat zo?
de draaikont.
dat hij maar veel drollen op zijn hoofd krijge. (zie collignon)

>  net als Bush.

die mag tegen de muur van mij.
of voortijdig een golfstick op zijn hoofd met fataal gevolg

> Zouden ze in Schiedam al maatregelen genomen hebben om een bezoekjes
> aan een kinderboerderijtje veiliger te maken? Twee pedo's op een
> middag en dat in hetzelfde park?

goede vraag. brrrr. :(
in het mooie plantsoen waar mijn beide kleinkinderen (9 en 10) spelen
lopen er ook een paar.
die hebben nog geen kind meegenomen of gepakt.
maar ik vind het een akelig idee. :_( brrrr
maar vooralsnog geldt misschien dat ook die lieden onschuldig zijn
totdat het tegendeel is bewezen, ook al hebben ze een strafblad.
gedachtig aan de meelijwekkende parlementariër wiens naam me is
ontschoten (bronkdinges) die op hoge leeftijd niet meer leven wou.

> Zou Tjerk al hebben nagedacht dat ook Pechtold in beeld zou komen?

ik ken jullie nog niet zo goed.
tjerk is een echte d66 er?
die wat in de melk mag brokkelen?

ik ben blij dat ik om de borreltafel daar niet meer op kan worden
aangesproken. :(

> Zie verder mijn beantwoording aan Tjerk.

dank henk e :)

gr elma