Fw: VU hoogleraar bij marteling?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Sep 18 14:13:34 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> henk, tjerk, fritz
>
> begrijp ik dat jullie impliciet zeggen dat donner in wezen meedoet aan
> iets dat corruptie moet heten, en dittrich en allen die bij justitie
> hieraan meedoen ook?

Ik (als burger in dit land) kan niet zeggen dat we een feilloos werkend
systeem hebben als blijkt dat een man onschuldig tot 18 plus TBS wordt
veroordeeld, Elma.

Tevens Elma, dat Donner niet zijn stinkende best doet om aan
scheefgegroeide verhoudingen een eind te willen gaan maken.

Op onoirbare wijze critici tegemoet treedt in lijn met "shoot the
messenger" en daar dus een eind aan wil maken. Kortom: de man is niet
van plan echt te kijken waar mogelijk gebreken aan het licht zouden
kunnen komen over een systeem waarover hij uiteindelijk
eindverantwoordelijke is.

Daarnaast, dat de politiek om partijpolitieke redenen de koe niet bij de
hoorn wensen te (gaan) nemen en op geen enkele manier het debat daarover
aan willen gaan met de maatschappij als geheel, maar luilekker
achterover leunen. Donner heeft nu immers zijn verantwoordelijkheid
genomen, net als Bush.

Zouden ze in Schiedam al maatregelen genomen hebben om een bezoekjes aan
een kinderboerderijtje veiliger te maken? Twee pedo's op een middag en
dat in hetzelfde park?

Zou Tjerk al hebben nagedacht dat ook Pechtold in beeld zou komen?

Zie verder mijn beantwoording aan Tjerk.

Henk Elegeert