over cynisch gesproken

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Thu Sep 15 10:57:35 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra heeft op donderdag, 15 sep 2005 om 03:05
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> Goh Elma,
>
> Je haalt het beste en binnenste van Bert boven water, ik knip even en
> kom er dan vanzelf bij terecht.

:) dank.

>  Ik kan het niet nalaten en probeer bij jullie tweegesprek ook nog wat
> informatiefs  toe te voegen:

weer dank. :)

> Tjerk: Bert, je bedoelt hier toch niet de gezonde denktrant van Ger
> mee, althans ik weet niet wie er nog meer zo honds reageert, tenzij
> het de lijst als zodanig is.

daar was ik ook benieuwd naar.

> Tjerk: Kijk, soms krijg je op een dag meer dan honderd mails, dan is
> het even schrikken, soms ook maar twee, dan is het ook even schrikken,

ik ken dat van een andere lijst, schrik er niet meer van.

>  want dan wil Martin Meijering Ger overtuigen van alle voordelen van
> een vrije arbeidsmarkt (waar niets mee is),

ik mis jou helaas in de introductie van mark giebels, dus kan '(waar
niets mee is)' niet zo goed plaatsen.
nadere uitleg is welkom

> en blijft Ger geloven in de zonden van dit kabinet en denkt dat als
> iedereen maar gelijk behandeld wordt, we allemaal goedkoop
> boodschappen kunnen doen bij een Riessen Lidl over de grens en dat het
> dan wel goed komt.

echt waar? Ger toch! ;)
ik zie één bijdrage van je, waarvan ik de context verder niet ken
(moderne slavernij) maar je wordt hier als een beetje naief voorgesteld
door tjerk. maar dat geeft niet, we leren elkaar vast nog wel beter
kennen. :)
ik ben trouwens ooit vakbondsbestuurder geweest

ik schreef dat ik spits en geestig zeer waardeer. :)

> Wegduiken moet je natuurlijk nooit doen: in de stroom van berichten
> kun je of het best de mail negeren, of onmiddeliijk reageren.

ik heb het vooral over onaangenaam gemail gericht op een persoon.
dan duik ik weg
en in mail onmiddellijk reageren is een beetje moeilijk omdat er soms
uren tussen schrijven en reactie zitten.
ligt aan het medium. ik zit niet de hele dag achter evita mijn imac.
wel bijna ;)
brieven waren trouwens vaak nog langzamer. ;) snailmail.

> Een beetje wegduiken onder het ouderlijk bed helpt over het algemeen
> niet zo: het spook blijft.

dat klopt.
maar ik ken mijn spook.
als ik wakker ga liggen van mails is het tijd om te duiken. :)

> Tjerk: En daar sluit ik me volledig bij aan.

:) gr elma