Geen aparte CAO voor buitenlandse uitzendkrachten

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Tue Sep 13 21:35:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geen aparte CAO voor buitenlandse uitzendkrachten

Uitgegeven: 13 september 2005 20:52
DEN HAAG - Uitzendbureau VIA (Vereniging voor Internationale
Arbeidsbemiddelaars) mag geen eigen CAO hanteren. Minister De Geus
(Sociale Zaken) heeft een verzoek van de VIA afgewezen en de CAO die in
mei dit jaar is afgesloten bindend verklaard voor alle uitzendbureaus, zo
maakte zijn ministerie dinsdag bekend.
----
http://www.nu.nl/news/591559/36/Geen_aparte_CAO_voor_buitenlandse_uitzendkrachten.html

Diep treurig, maar niet onverwacht van de Geus. Met de hervormingsdrift
van het kabinet valt het dus wel mee. Er kan dacht ik bij de rechter nog
wel bezwaar tegen worden aangetekend, althans ik meen me te herinneren dat
Ger laatst zoiets zei.