Verdachte kan fluiten naar bewijsmateriaal

Sat Sep 10 21:26:27 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het verschil met de VS lijkt dat daar ook zaken gebeuren die het daglicht
niet verdragen, maar stiekem.
Hier verdwijnen tot ontzetting van rechters dossiers en worden
veroordelingen van oorlogsmisdadigers ongedaan gemaakt in opdracht van de
politiek. Om de VS te helpen Pakistan te bewapenen bijvoorbeeld. Niet zozeer
meer openheid dus, als wel een gebrek aan tegen wichten in de macht, geen
machtswisselingen, en daardoor een nauwe verbinding van die macht tot in
alle haarvaten van de formeel gescheiden machten. De elite is één, de
partijocratie een poppenkast, want alleen degenen die aan de zijde van de
gedeelde eigenbelangen staan zijn "betrouwbaar" en mogen ooit meedoen. We
hebben net zomaar de meest indirecte (partijen)democratie en coalitievorming
ipv direct gekozen personen.