Fatma Koser Kaya: Radicale maatregelen voor flexibilisering arbeidsmarkt

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Sep 9 21:45:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn,

Ook ik haak -even- in op een opmerking van Ger:

Ik werk al wat langer -deels deeltijd- bij een door de overheid
gesubsidieerde ZBO, en wel een ZULO (respectievelijk een Zelfstandig
Bestuurs Orgaan en een HBOinstelling met Zeer Uitgebreid Lager Onderwijs,
dit vrij naar Piet Vroon), en verdien daar voor hetzelfde college, wat ik
nog aan de tweede jaars geef, als de ingehuurde projectmedewerker uit schaal
9, terwijl ik toch ben doorgegroeid door ouder te worden naar schaal 12.
Hetzelfde werk, verschillend salaris. Mag dat niet?

Moeten we dit door de vakbonden bedachte stelsel toch maar veranderen en de
medewerkers indelen in schalen op grond van hun competenties?

Met vriendelijke groet,

Tjerk Jouwstra
Utrecht