Homohuwelijk in Californie

Fri Sep 9 05:47:24 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Denk dat we het toch eens zijn, Henk,

Jij laat zien hoe krom vaak is wat mensen (hun) recht noemen.
Overigens denk ik wel dat velen het huwelijk hun voorrecht vinden.
Neem de rabiate groepen gelovigen en hun vertegenwoordigers die het
voorbehouden vinden aan hen als variant in de natuur, de ontstane
sexe-gescheiden mannetjes die geprogrammeerd op de ontstane typische
sexe-uitingen van vrouwtjes vallen en daarmee vaak worstelen, omdat ze
immers ook op hun eigen saaie machissimo en zware fysiek moeten vallen.

Polygamie in huwelijken is ook geen probleem, noch meer dan één kind en meer
dan één vriend, of welke realties dan ook. Elk probleem is toch slechts het
bevoordelen van de een ten koste van de ander. Zolang dat en uitsluitingen
geen onderdeel zijn van arrangementen zoekt iedereen het toch mooi voor
zichzewlf uit wat hij of zij wil. Maar het is (groepen) mensen eigen
privileges te willen, en daarvan anderen uit te sluiten. En daar gaat zelfs
de democrtie met stemrecht mank, als zoals tegenwoordig een meerderheid in
een land of gebied privileges heeft ten koste en met uitsluiting van
minderheden. Of zoals rijken in rijke landen het heel vanzelfsprekend vinden
het toegangsrecht en de gelijkwaardigheid van arme meerderheden buiten ons
gebied (onze gebieden) niet te herkennen.

Een belangenstrijd wordt niet altijd door democratische besluitvorming
beslecht.

Fritz