Homohuwelijk in Californie

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Sep 9 00:23:47 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Sep 08, 2005 at 10:20:41PM +0200, Fritz van Rikxoort wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Je hebt kunnen en kunnen. Alles kan...
>
> Maar bevoorrechen laten besluiten hun voorrechten op te geven is erg
> feodaal.
> Marks visie is veel moderner...

in reactie op (quote volgorde!):

Ik denk niet dat de tegenstanders van een homohuwelijk denken in termen
van 'voorrechten opgeven'. Daarnaast gaat het hier niet om voor of tegen,
maar om democratische besluitvorming. Jij lijkt te suggereren dat er zaken
zijn die democratische besluitvorming te boven gaan. Ik betwijfel dat.

Daarbij dacht ik niet dat een huwelijk als een grondrecht wordt erkend,
als we grondrecht even als 'mensenrecht' lezen. Overigens zijn veel
grondrechten nuttig, maar op de keeper beschouwd loze kreten. "Zodra een
recht bestaat, hoort iedereen het te hebben", schrijf je elders.
Natuurlijk, maar wat moet ik me bijvoorbeeld bij het recht op werk
voorstellen, wanneer niet duidelijk is wie dat hoe moet garanderen?

Maar inderdaad, ik ben vast niet modern. Ik heb dan ook een hekel aan
termen als 'progressief', 'vernieuwend', etc :-)

Groeten,

PS: van mij mogen homo's trouwens, hoor. Met z'n vijven tegelijk zelfs,
    zoals Mark hier jaren geleden opperde.
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |