Homohuwelijk in Californie

Thu Sep 8 22:19:20 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Okay, Mark,

Helemaal eens wat betreft het discrimirende karakter van het huwelijk, niet
alleen naar geslacht maar ook naar degenen die niet willen trouwen.

Althans de excusieve voorrechten die eraan verbonden worden zijn
uiteindelijk discriminerend.
Niet voor niets houden de CDA's de woon- en leefvorm en de burgerlijke staat
buiten de lijstjes van anti-discriminatiebepalingen, ook in Europa.

Maar zodra een recht bestaat, hoort iedereen het te hebben, althans er in
gelijkwaardige mate kans op te kunnen maken. Zonder jezelf te hoeven
verloochenen. Huidskleur en ras mag je sinds kort niet meer op
discrimineren, op geslacht sinds nog veel korter, zeker in Nederland
discriminatieland apartheidsland. Alleenstaanden kunnen trouwen, dus die mag
je wel en onbeperkt discrimineren, moeten ze maar trouwen... zo wordt door
velen gedacht.

Dat je een bepaalt beroep ook niet heel anders behandelt (bijvoorbeeld
uitsluit van ww en wao), en dergelijke, hoe waanzinnig dat zou zijn, zien de
meesten niet. Het is net zo vanzelfsprekend alleenstaanden achter te stellen
als vroeger joden en zwarten.

Fritz