Normen en waarden: rechteloosheid regeert

Tue Sep 6 20:26:00 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Niet zo lang geleden was er op deze lijst een discussie over de
(on)afhankelijkheid van rechters, OM en advocaten, en ministeries, en hun
hoge ons-kent-ons-gehalte en vele dubbelfuncties en petwisselingen.

Het ontbreken van volstrekt vrije onafhankelijke tegenkrachten, is voor
discussies over vraagstukken, laat staan strafrecht, dodelijk.Met en zonder
achterhouden van informatie, waar onze Kamers en regeringen zo getraind in
zijn.

Ik ben altijd weer blij als ons rare justitiële, ontrechte elite-systeem, in
een van de vele structurele misstanden, weer eens aan het licht komt.

Ben bang dat ook deze keer weer ons structureel lekkende
ons-kent-ons-systeem niet aan de orde komt.

Geen enkele functionaris heeft belang het spel niet onder-ons te spelen,
behalve de enkele rebellen, die dan ook altijd een imago van verdacht
aangemeten krijgen van de ons-kent-ons-familie, waarbij de media het spel
vaak, maar niet meer altijd, meespeelt.

Fritz