Nevenfuncties: Van slordigheidjes naar versoepeling regeling - D66 voor Kerk en Klooster

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Sep 2 08:17:47 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aris B. wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> En zoals Balkenende zelf in het debat toegaf, heeft geen van die
> lidmaatschappen tot ongemakkelijke vragen of vervelende
> vermengings-kwesties geleid.

Wat een ongelofelijke nonsens. Ik hoorde hem dat inderdaad zeggen en
geen volksvertegenwoordiger die de nonsens doorzag. Niemand heeft hen
daarop ook gecontroleerd. Men was er immers niet van op de hoogte. Zo
ken ik er nog een paar.

Wat moet dit land met dat type heimelijke fanclubs?
Wat moet zo'n fanclub ermee?

> [...]
> voor geestelijk gehandicapten te stappen,. Hij zei: "toon je
> betrokkenheid met wat er buiten de Haagse kasstolp gebeurt, waar
> zoveel kiezers om vragen, is het wéér niet goed". Een terecht bezwaar
> tegen een premier wiens partij haar banden met het "maatschappelijk
> middenveld", óók de Vrijwilligers-tak ervan, zo koestert...
>
> Die soep met 50 "ongefiatteerde" bijbanen werd nu even heet
> opgediend, maar dat was om een verder saai debat wat kleur te geven.
> Shaekespeare zei al: "Much ado about Noting" (wat in de
> Elizabethaanse spelling ook "nothing" kon betekenen...).

Precies. Balkende belazert het hele land. Zorgt er persoonlijk voor dat
  het debat over de een (Veerman) vertroebeld wordt met het opvoeren van
nog meer ongeregeld. Daarmee expliciet de eigen verantwoording afwijzend
en leggen bij de critici over het enkele geval.

En niemand die hem daarop aanspreekt?

Of steekt de TK in haar controlerende taak zelf een stok in het andere
wiel? Of spelen er andere persoonlijke belangen in die heimelijke
fanclubs? Electoraal misschien? Of is dat maar ogenschijnlijk belang?

En wat staat onze dominee 'waarden en normen' nu eigenlijk te prediken?

Henk Elegeert