Vlooientheater (was: Terreurnotitie D66)

Mon Oct 31 18:54:41 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Zojuist lees ik dit in de Volkskrant over de terreurnotitie van D66,
>http://www.volkskrant.nl/denhaag/1130652115094.html
>In plaats hiervan raadt D66 het kabinet aan meer geld vrij te maken voor
>de ontwikkeling van 'slimme' technologie, zoals detectiepoortjes die ook
>aanslaan op kleine hoeveelheden explosieven. Ook pleit de partij voor een
>intensieve training van sluipwespen, 'meesters in detectie', volgens Van
>der Laan. 'Met een korte training lijken de insecten ook afgericht te
>kunnen worden voor het vinden van sporen van semtex, TNT en andere spring-
>stoffen.'

 Zoiets gelooft geen zinnig mens.
 Dus waar komt dit vlooientheater precies vandaan ?

 Hier vandaan dus,
 http://www.nrc.nl/dossiers/moslimterreur/artikel/1123823563265.html
 http://www.entertainer-service.de/nukebrowser.php?filnavn=http://binnenhof.web-log.nl
 Alwaar de volgende tekst,
    Insecten hebben geen neus, maar nemen geuren waar met hun antennes. Ze
    zijn meesters in het detecteren van heel lage concentraties vluchtige
    stoffen, omdat die vaak ook een rol spelen in hun normale leven. (...)
    Dat gegeven gebruiken explosievendeskundige Albert van der Steen van TNO
    en ecoloog Felix Wackers van het NIOO om de op sluipwespen gebaseerde
    biosensor te ontwikkelen. De insecten kunnen leren TNT, semtex of welke
    andere springstof dan ook op te sporen. (...) Maar uiteindelijk wil Van
    der Steen helemaal van de sluipwespen af. Zijn ideaal is om de geurrecep-
    toren van de sluipwespantennes te isoleren, en die op een chip te monteren.
    De receptoren werken heel specifiek en geven een elektrisch signaal als
    zich een bepaalde chemische stof aan de receptor bindt. Op een chip zouden
    honderden verschillende receptoren gemonteerd kunnen worden, waardoor snel
    en betrouwbaar gemeten kan worden of er zich explosieven in een bepaalde
    ruimte bevinden.

Als we uitgelachen zijn, dan gaan we natuurlijk verder kijken... Albert van
der Steen is geen bioloog (heeft iets met ammoniumnitraat - kunstmest dus)
dus de bron moet Felix Wackers zijn.

Dat vermoeden blijkt juist want op,
    http://www.nioo.knaw.nl/ppages/fwaeckers/
staat,
    As part of a DARPA funded project we have investigated the potential to
    use parasitic wasps as biosensors for the detection of explosives,
    narcotics or (plant) disease.
Ja, dat weten we nu wel. Maar *wat* hebben ze precies gedaan tegen Ali
Babba en z'n veertig Hofstad-rovers ?
Dit dus,
    We were able to show that trained wasps can distinguish between
    structurally related aliphatic alcohols based on the carbon chain
    length, the position of the functional group as well as between an
    alcohol and the respective aldehyde. As a further step to using these
    organsism as biosensors, we developed a method for electronic
    registration of these behavior.

De beweringen van D66 bestaat uit overgeschreven wartaal die neerkomt op
(vrouwelijke) wespjes die aan de alcohol en de aldehyden (een afbraakproduct
van alcoholen - verantwoordelijk voor een kater) zijn.

Nu weten we waarom Moslims niet zuipen.
En waarom wespen steken.
En wat men zoal in het COC doet.

Marc Fluks, Amsterdam