Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Oct 31 16:45:13 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jongeren zouden zich eens af kunnen vragen warom vakbonden niet oplomen voor
specifieke belangen van jongeren. Waarom zouden ze, ze zijn er geen lid van.
Zouden ze dat in voldoende mate zijn dan konden ze dat via de
ledenraadplegingen en het deelnemen in de diverse sectorraden dat juist
bewerkstelligen. Juist omdat het democratische verenigingen zijn. Ik kan
binnen D66 toch ook geen koers mede bepalen omdat ik er geen lid van ben, en
terecht toch. Ik zou naar het congres kunnen en mee stemmen. Maar jongeren
vinden dat vakbonden weet ik allemaal moeten doen maar er lid van zijn ho
maar. geen wonder toch dat de belangen van de wat ouderen wel meer in het
voetlicht komen.
Misschien nooit bij nagedacht maar wist je, dat als je vakbond slechts 1
keer 1% extra loonsverhoging binnenhaalt je contributie voor je hele leven
al betaald is.
Ik zou het willen beleven als alles wat vakbonden voor elkaar krijgen alleen
van toepassing zou voor hun leden. Ik heb nog vernomen dat welke werknemer
die geen lid is van een bond er nee tegen zei, als er weer wat verbeteringen
van loon of zo kwam.

Ger