Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Mon Oct 31 16:21:13 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kees van Loon <k.vanloon at WANADOO.NL>:
>Jongeren zijn haast niet vertegenwoordigd in vakbonden. Je ziet vakbonden
>alleen maar staken bij VUT en pensioenregelingen. dus dat het anders
>georganiseerd zou moeten staat ik open voor.

 Jongeren moeten niet zeuren dat ze niets van vakbonden willen weten omdat
 er zo weinig jongeren in vakbonden zouden zitten. Daar is men zelf dan
 verantwoordelijk voor.; de mening is in strijd met zelfzelf.

 Vakbonden zetten zich in voor de belangen van hun leden. Eventueel door te
 staken - maar het is opnieuw zeuren als bonden het niet over VUT en pen-
 sioenregelingen zouden mogen hebben.

 Ik begrijp dat het de bedoeling is dat het in die 'OR' niet over dit soort
 onderwerpen mag gaan ? Die zijn een sociaal-leberaal taboe ? Oftewel: er
 komt niemand meer op voor de belangen van de werknemers... En dat terwijl
 Nederland sociaal compleet instort met die kutkabinet en die kut-EU.

 Waarom heeft het Nederlandse volk daar eigenlijk niets over te zeggen ?
 Of men dat eigenlijk wel wil of zo ? Volgens mij wil vrijwel niemand de
 dingen die Den Haag ons momenteel zo anti-democratisch zit op te dringen.

 Dat lijkt me heel wat belangrijker dan zich druk te maken over de rol van
 de vakbonden. Maar ja... die stribbelen tegen he ? Die demonstreren op het
 Museumplein tegen deze kut-regering.

 Was ik trouwens ook bij (en ben niet eens lid van een vakbond - ik kom uit
 werkgevers-milieu).