Jonge democraten tegen Vrijheid van vakvereniging, voor fascisme

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon Oct 31 14:27:56 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, Oct 31, 2005 at 02:17:55PM +0100, Kees van Loon wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Er komt een landelijke ondernemingsraad, wat nu nog niet bestaat. De
> vakbonden pleiten volgens mij al lang niet meer voor een grote groep
> werkenden. Er is daar absoluut geen democratie

Kees,

Voor wie de vakbond spreekt en of ze democratisch is, doet er hier niet zo
veel toe. Het gaat hier om het recht tot vakvereniging. De vrijheid van
vereniging lijkt me niet gebonden aan politieke opvatting. Je gaat ook de
SGP niet verbieden omdat ze er ietwat afwijkende meningen op na houden
en omdat ze niet democratisch zouden zijn.  (ja, ik weet dat sommige
anti-democraten in onze kring dat juist wel willen)

Overigens is het laatste persbericht op de JD-site uit juni, dus wat ze nu
precies beweren weet ik niet. Maar dat ze zich al enige tijd op de
rechterflank van de VVD bevinden, was me al eerder opgevallen.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |