"Een jaar later; Radicalisering, het maatschappelijk antwoord"

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Oct 28 08:17:23 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou Henk,

Mij lijkt die passage gevaarlijk waarin Donner het verdedigen van de
"rede", het rationalisme gelijkstelt met religieus fundamentalisme. Typisch
een godsdienstige manier om het eigen "redelijke" geloof te verdedigen - zo
van, alles wat anders is dan ik is gevaarlijk. Kennelijk zijn de Jezuieten
en de postmodernen nog steeds de filosofen van het CDA.

Parallel redeneren terroristen: u wijkt af van het geloof en daarom wordt u
niet beschermd door God, lees: door mijzelf. Typische vorm van uitsluiting
die het begin van alle ellende lijkt.

Donner dient te worden opgesloten in een brandveilige cel wegens ophitsing
tot geweld (als we zijn eigen wetsvoorstel volgen), samen met de economisch
crimineel Zalm (hield jarenlang economisch herstel tegen). Of zullen we de
heren toch maar in een neoliberale, marktcel zetten die uiteraard wel
gekeurd maar niet veilig is - een soort marktistische brandstapel?

hv,u
------