D66 aan de vlaktaks

Fri Oct 28 07:53:04 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder richting Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>,
>Begrijp ik het goed ? Ben jij hiervoor

 Mark,
>Het gaat me juist niet om die vlaktaks, maar om het verdwijnen van
>paternalistische aftrekpoasten en inkomensafhankelijke regelingen

 O, gelukkig...   :-)

 Valt me trouwens op dat het conservatieve smaldeel van D66 wil dat
 de partij ook weer over dit liberale instituut gaat discusieren.
 Ook dat is paternalistisch - dat mensen voorgeschreven krijgen wat
 zoal de discussiepunten zouden behoren te zijn (dat geldt ook voor
 dat SLM).

 Als ik het goed heb begrepen is het grote bezwaar van de flat tax dat
 de middeninkomens niet alleen de belasting voor zichzelf maar ook voor
 de hoge inkomens gaan betalen. De flat tax sluit dus naadloos aan op
 het neo-conservatieve beleid van dit bekrompen kabinet.

 Ach ja - ooit hadden we het over een 'progressief tarief' en zo. Wat
 is Nederland toch ongelovelijk de weg kwijt. En wat is het liberalisme
 toch een vreselijke ideologie.

 En de EU-leiders maar vergaderen over het her-invoeren van de Middel-
 eeuwen. Met 'de voeten op tafel' - want beschaving staat haaks op nor-
 men en waarden.