het onderwijs in de jaren vijftig!

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Oct 27 19:41:17 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Oct 27, 2005 at 05:04:00PM +0200, Tjerk Jouwstra wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Voore degenen, die maar niet aan de euro kunnen wennen en/of van de
> geloofsgroep zijn, dat vroeger alles beter was (het onderwijs in de jaren
> vijftig!),

De jaren vijftig heb ik niet meegemaakt maar het onderwijs van de jaren
70/80 zou toch al een hele verbetering zijn. 'k Las gisteren in de krant
dat leerlingen tegenwoordig geen staartdeling meer kunnen maken en dat
zelfs de lagere school, pardon de basisschool, dat onderricht heeft
afgeschaft. Universiteiten, pardon undergraduate schools, geven bij aanvang
van de studie bijspijkerlessen wiskunde. Als ik dergelijke dingen lees
krijg ik de neiging wild om me heen te gaan meppen. Ben tegenwoordig zelf
vader en krijg het al benauwd bij de gedachte dat zoon lief later ook naar
het studiehuis en andere ellende moet om voor een of ander profiel prullaria
bijeen te google-en.

Wat is er eigenlijk precies verbeterd in dat onderwijs?

Uw nostalgisch broekje van bouwjaar '71,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |