Multiculti misdaad en angsthazerij

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Oct 27 09:15:30 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs (en weg met die afschuwelijke sociaal-liberale VVD-ers),

Al eerder mailde ik over de misdadigers die miljonairsdochter Claudia
Melchers ontvoerden. Ik maakte toen een fout met de naam van de advocaat,
zelf ongewild slachtoffer van de journalistieke initialenregeling bij
misdaadverslaggeving.

Bij grote zaken vind ik die regel zeer misleidend, want ze stimuleert het
denken in termen van terrorisme - kortom, de angsthazerij die Pechtold en
Dittrich nu zo uitgesproken verwijten aan Balkje c.s. En de ontvoering van
Melchers is zo'n grote zaak. Mystificering van de namen van de daders
bevordert het denken in terreurtermen, mede vanwege het geheimzinnige dat
achter het gebruik van initialen steekt. Wat eerst privacy voor kleine
misdadigers moest zijn is nu verkeerd in propaganda voor de politiestaat.

Vandaar dat ik nu deze regel breek. De namen van de gearresteerde
verdachten zijn:
Izaan Moenir-Alam (49)
Lorenzo Moenit-Alam (46)
Quentin Woy Loi (37)
Patricio Wawoe (44).

Ziehier een groepje GroenLinks/PvdA-fans in het multiculturalisme: twee
"Libanezen", een "Chinees", en een "Creool" uit een vakantieparadijsje voor
pensionados en Van-der-Valk-zonaanbidders op Curacao.

Dus weg met de sluikpropaganda voor de politiestaat en het elitair racisme.

Uw stratenmaker,
Henk Vreekamp, Utrecht