Reacties op Pechtold.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Oct 20 07:21:00 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De reacties op Pechtold zijn wel leuk maar voor hem zelf of D66 waarschijnlijk wat minder.
Het probleem van D66 is D66 en het probleem van Pechtold is Pechtold was er een van de ministers. Nou daar sta je dan als jezelf oprechte vindende partij. Je wordt gekwalificeerd als een probleem, en wat doe je dan? Slikken, kleurtje krijgen, en tot de orde van de dag blijkbaar, geen enkele reactie meer gezien of gehoord.

Hoogervorst: Die man heeft te weinig te doen.
Destijds dus niet gezien of in willen zien D66, je zit dus toch met een minister van spek en bonen. Het zijn woorden van een minister, een mond, dus van het kabinet en de mening ervan. Vraag maar aan Balkellende.

Op zich heel moedig de rol welke hij op zich neemt. Je kan er wel achteraan sorry-en maar het is en blijft gezegd, dat weet hij natuurlijk zelf ook wel. Nu nog even de sfeer scheppen dat er geen sorry meer komt en doorpakken. Durft hij dat aan? Durft D66 dat aan? Dat moeten we nog zien, ben er bang voor maar ik hoop het voor ze, en ze mogen het voordeel van de twijfel even hebben. Ze dienen denk ik wel te beseffen dat als dit te lang duurt dat het tegen zichzelf gaat werken. Duidelijkheid voorop is essentieel voor je aanzien en vertrouwen.
Reces momenteel? Wellicht veel overleg nu daarover, hoop ik maar. Of zou het maar doorkwakkelen? Je moet je dan bedenken dat bijvoorbeeld 1 januari een belangrijke datum is voor veel, in mijn ogen aso-maatregelen, ivm het inwerking treden ervan. Wil je medeverantwoordelijk zijn voor de werkelijk invoeringen van ook zaken waar je misschien je tanden hebt laten knarsen maar omdat je andere dingen wilde die ook niet hebt gekregen? Of de ruil misschien niet waard waren?
Stel dat die nieuwe stichting haar gelijk haalt bij de rechter, stel dat de nieuwe zorgwet echt de grandioze puinhoop gaat brengen wat velen voorspellen, of vrezen. Wil je dan dadelijk de verkiezingen ingaan met dat op je boterham? Ik ben maar een leek, en al helemaal geen partijstrateeg of wat ook. Maar het lijkt me logisch daar eens goed over na te denken.

De media, met hun grote invloed, soms te groot vinden anderen, zijn toch duidelijk aan het zoeken. Wie ziet het niet? En dat gebeurt toch altijd,zo niet vaak, in de tijd dat een regeerperiode op dit punt belandt. Zeker met een kabinet als we nu mee zitten. Wacht je dat af als partij die de volgende keer ook graag weer wil meetellen?
Ik zit me dat echt af te vragen. Het lijkt me heel erg ook in het eigenbelang van een partij als D66. Of zijn de oogkleppen werkelijk zo groot? Wellicht het congres, ik ben er heel benieuwd naar, worden er weer partijbonzen van stal gehaald om een bepaalde richting heen te kunnen?
Het zal natuurlijk aan mij liggen, ik zal het allemaal wel niet begrijpen. Maar als je als simpele gewone burger, net als ik, het systeem van den Haag niet begrijpt, waar moet je dan in hemelsnaam op gaan stemmen straks? Toch maar op een poppetje, Jan Marijnissen, die als olifant er doorheen probeert te walsen en zich zo profileert?
Ja maar, hoor je dadelijk weer, de mensen keizen op basis van het verkeizingprogramma. Ga heen aub, men zou beter moeten weten, op basis van afrekenen heet dat.
Als die programma's al gelezen worden is het een klein deel. mensen kiezen op hun gevoel en helaas steeds meer een poppetje.

Ger