Een linkse lente..

Mon Oct 17 08:04:39 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>,
>Kom ik op mijn zoektocht langs dit uitstekende stuk van de hand van
>Halsema: http://www.groenlinks.nl/2ekamer/opinie/Artikel.2005-10-12.0351

Ik vind het verhaal van Halsema wel een beetje dogmatisch. Begrippen worden
gebruikt om ergens inhoud aan te geven in plaats van dat er inhoud gegeven
wordt aan een begrip. We worden geacht op de hoogte te zijn van de termino-
logie van GroenLinks, net zoals vroeger in de Waarheid van de CPN. Ze had
beter wat 'moeilijke woorden' kunnen gebruiken in plaats van dat we moeten
weten wat er zoal onder alledaagse woorden en woorden-combinaties verstaan
wordt.

Het is wel beter gegeschreven dan het pamflet van Dittrich. Boris kan niet
bepaald goed schrijven (Bert op deze lijst kan dat juist weer erg goed;
die had beter met het rode potlood door het pamflet kunnen gaan). Daar waar
Dittrich faalt bij het vorm geven aan de toekomst (kan ook niet, maar hij
pretendeert van wel, lanceert zelfs het begrip 'nieuwe solidariteit'),
waagt Halsema zich niet aan voorspellingen of het schetsen van een alter-
natief voor de hervormingen. Ze komt niet verder dan een analyse-achtig
verhaal en hangt dat op aan Hirsi Ali.

Dat laatste is per definitie onverstandig...