EU en de politiek, kabinet, D66

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Oct 17 07:55:50 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Klopt Lenny, en de rest daar (ik weet niet met hoevelen je daar zit:)),

Dat hebben ze ook maar het in feite ruiterlijk toegeven dat je het mis hebt
gehad getuigd in mijn ogen juist wel van moed.
En eigenbelang is het ook, geen draad minder dan alle partijen denken ze
natuurlijk aan de nabije toekomst voor henzelf. Wie doet dat niet, het zou
ook dom het niet te doen. Maar de wijze waarop, terug naar je achterban om
op te pikken wat die nu wel wil, of ze het eens zijn met wat jij denkt als
vertegenwoordiger ervan.
Ze willen toch graag dadelijk die verantwoordelijkheid wel nemen. Dan doe je
dat goed om dat te doen op basis van de wens van de burger (achterban).

Het kabinet gaat de discussie niet aan, Balkje weet het altijd beter.
De SP ligt anders, die mogen zich op de borst kloppen het gelijk aan hun
zijde te hebben gehad en nog. Ze mogen er van mij van profiteren.
Jammer dat het nog steeds een partij is met protest-imago, waarvan ik denk
dat het pas serieus gaat worden als de protestant plaats maakt. Dat is Jan
nu eenmaal, hij straalt dat uit. Of men daar uit is op mooie baantjes? Nee,
ze komen er ook beslist niet voor in aanmerking en men weet dat ook. Maar
als er echt iets moois in het verschiet zou liggen voor bv Jan Marijnissen?
Ook hij heeft zijn trots en is ijdel hoor. En zo hoort het ook, maar hoe en
via welke weg, daar gaat het om.

Als D66 zou ik toch ook eens diep nadenken. Al zou het zijn in het
eigenbelang, dat is ook heel belangrijk toch?
Tal van onderwerpen kunnen we benoemen en er zit er weer een in de
actualiteit op het moment. Een die me erg aanspreekt enwel de WAO en die
nieuwe stichting. Ik ben geen jurist of wat dan ook dat ik daar niets over
kan voorspellen. Maar je dient toch jezelf als partij af te vragen, wat als
de stichting gelijk heeft.
Je hebt dan mee gewerkt aan een regeling die blijkt in strijd te zijn met de
EU-rechten van de mens, waar je handtekening onderstaat. (het is maar als
voorbeeld hoor)
Je hebt meegedaan om mensen financieel, maar belangrijker nog geestelijk een
enorme knal te geven, en ook nog onterecht. Hele grote fout dus en misschien
verklaarbaar. Ze mogen van mij een kans hebben de fout dan uit te leggen.
Maar weglopen voor je verantwoordelijkheid is ook je fouten niet durven te
erkennen. Zoiets als doorrijden na een aanrijding, dat doe je ook niet,
tenminste, ik niet.

Ger

Ger