Laat maar Bush, dat doen wij wel voor je

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Oct 15 07:54:50 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat ik er in mis is, de wat dichterbij gelegen landen waarvoor we dat geld
uitgeven maar niet zo rijk zijn.
Ik zeg eigenlijk dat niet alleen de rijkdom beter verdeeld kan worden maar
ook een stukje armoede, zelfs al zou komen van landen die ook nog wel dingen
kunnen gebruiken. Alle beetjes helpen toch?
Zelf, in eigen land doen we dat toch ook. Denk maar eens over de bijstand,
de AOW, WAO, WW, enzovoort. Daar verdelen we de koek ook eerlijk, althans
dat is de bedoeling. Deden we het maar.
We laten mensen die net een klein beetje meer hebben dan dat minimum toch
ook opdraaien voor die het echte minimum hebben. En dat mag zelfs, eerlijk
delen. Alleen houden de hoge inkomens er in ons land oog op dat het
daaronder zo wordt verdeeld dat het allemaal echte minima worden. En als
iemand die net ietsje meer meer dan die minima en dat stukje niet wil delen,
noemen we dat a-sociaal.

Ger