Conservatisme in D66: Kruisraketten

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Oct 15 07:07:52 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kamp beweerd dat we een over een goede besluitvorming zouden beschikken,
kennelijk voorwaarde voor de aanschaf van dit onnozel wapentuig, maar
dat blijkt nergens uit. Zelfs de politieke steun aan een inval in Irak
is in een vlaag van verstandsverbijstering genomen, en daar mag zelfs
geen onderzoek plaatsvinden naar de juistheid van de gronden voor dat
besluit.

Je mag je bovendien afvragen of Nederland in de huidige verhoudingen
eigenlijk wel iets heeft aan een dergelijk wapentuig. Een verdere
uitbreiding van de oorlog in Afghanistan, en met dat misselijk
oorlogstuig, lijkt me al helemaal niet de richting die we op moeten.

Wat als daar een ongelukje mee gebeurd? Is Nederland dan in staat op te
draaien voor de gevolgen daarvan?

In strijdt zelfs met de missie die daar thans wordt gevoerd.
Per wanneer komt daaraan nu een einde eigenlijk?

Gaat D66 nog wat doen met de oppositie die ook in dit land leeft, of
moet alles wijken voor de eens genomen beslissing oorlogje te spelen op
buitenlands grondgebied? Of moeten Van Baalen, VVD en Bakker, D66 wat te
spelen hebben?

Henk Elegeert (die ook aardig overweg kon met zijn uzi, het is maar dat
U het weet) :)