VVD gaat ervaring opdoen alvast

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Oct 14 09:15:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Men wil maar de helft minder van de JSF inkopen hoorde ik straks.

Oh, nog niet gehoord. De rest wordt geleased? Of is de wereld nu in enen
zoveel 'veiliger' geworden?

> Dat komt natuurlijk omdat er in Enschede niet gevlogen wordt.

Ze hebben er wel een vliegveld. :)

 > Behalve de bijstand uit
> natuurlijk en de relatie in.

En ze vliegen op Istanbul. Moeten we daar iets achter zoeken?

Het blijft vreemd *de* emancipatiegedachte van de VVD.

Maar wacht eens even:

http://www.vvd-enschede.nl/nieuws.php?id=34
VVD Enschede

"
VVD-fractielid gemeenteraad Enschede verwerpt standpunt partij inzake
relatiebemiddeling van bijstandsmoeders

Met verbijstering heb ik op woensdag 12 oktober kennis genomen van de
standpunten van VVD-fractieleden en bestuur met betrekking tot de
mogelijke instelling van een relatiebemiddelingsbureau voor
bijstandsvrouwen.

Aangezien ik het principieel verwerkelijk acht en voor liberalen
ondenkbaar, dat oplossingen voor zowel mannen als vrouwen in de bijstand
gezocht worden in het aangaan van een relatie heb ik mij uiteraard in
eerste instantie binnen mijn fractie en het bestuur verzet tegen deze
absurde en vernederende denkwijze.

Tot mijn grote spijt is zowel het bestuur van de VVD als de VVD-fractie
niet bereid gebleken om openlijk afstand te nemen van haar eerdere
uitspraken op dit punt.

Gezien de inzet die ik al meer dan 30 jaar op verschillende fronten heb
gepleegd voor de emancipatie van vrouwen hecht ik er dan ook aan om bij
deze publiekelijk afstand te nemen van de betreffende passage in het
concept verkiezingsprogramma en de uitlatingen hierover van mijn
partijgenoten.

Siska van der Aa-Hahn
Raadslid VVD-fractie gemeenteraad Enschede
"

Oh nee jammer, het is(/betreft) slechts een dissident, maar inderdaad
een absurde en vernederende denkwijze.

Henk Elegeert