EU commissioner slams holidays was ...Re: Nou ja Bert

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Oct 10 08:37:43 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Als ik nu beloof Henk dat ik weer ga luisteren zodra we een regering of in
> elk geval een bestuur hebben die ook naar ons wil luisteren.

Nou Ger, dan heb je europa nog, he... :(

 > Zou ik mischien een kansje maken om weer mee te mogen doen? :)))))

We wachten tot je in de bijstand zit jongen. Kijken we dan wel wat voor
klusje voor ons allemaal nog kunt doen voor de gemeente, he. Wat zeg je,
BMW-auotootjes in elkaar zetten in Venray? Te laat jongen, ze hebben er
maar 1500 (nog zo'n 400 boven het gemiddelde) arbeidplaatsen te
vervullen. Heeft de gemeente in een keer uitbesteed. Geweldig
verhaaltje. Daar is geen plaats meer voor je, hoor.

Je wilt een baan ivm je vrouw, je kinderen.... Oh ...je huis, zeg je?
(now you're talking) Tja, das alleen maar weggelegd voor mensen die een
baan hebben en ook kunnen houden, he. Oh en je hypotheekaftrek, tja,
idem he. Maar Ger, wat moet je ook met een heel huis als je geen baan
hebt? ;) Bovendien jongen, die Polen zijn veel goedkoper. En zelfs in
China werken ze harder.

> Waarmee weet ik niet maar
> dat zal ons dan wel verteld worden.

Ha die Ger, je leert snel, zie ik. :)
Idd, hoor. Je hoeft niet meer na te denken dat doen onze regeringen
voortaan wel voor je. Kijk maar ....

"
  EU commissioner slams holidays

A leading European politician has questioned the need for Europe's
customary long summer holidays.

Neelie Kroes, the European Union's competition commissioner, said the
economy would benefit if vacations were instead spread out through the year.

She said Europe currently didn't function for three months in the
summer, and that things had to change.

"Everybody needs holidays, but we can spread it [out]," she said at a
meeting of the European Parliament.

"The serious economic situation in Europe really pushes us to do
better," she added.

The European Commission has been trying to get countries to cut back red
tape and consider reducing worker and social benefits, so as to compete
better with emerging overseas economies such as China - a goal shared by
Britain who holds the EU Presidency until January.

Unions, however, have moved to strongly defend rights and benefits.
Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/business/4316806.stm

Published: 2005/10/06 16:04:17 GMT

© BBC MMV
"

Het wordt al flink beter ....
Wanneer zijn de verkiezen voor de EU ook alweer?

Henk Elegeert
BTW: "Tegenlicht" gisteren gezien? De tulpen komen uit China ....