Politiek Den Haag nog erger dan Pechtold dacht

Tue Oct 4 22:39:46 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  ANP
Datum: 4 oktober 2005
Ref:   Andere berichten hierover staan op,
       http://www.nieuws.nl/bericht/4/41530
       http://www.nieuws.nl/bericht/4/41532

Politiek Den Haag nog erger dan Pechtold dacht

DEN HAAG (ANP) - Minister Pechtold (Bestuurlijke Vernieuwing) is 'erg
geschrokken' van wat hij heeft aangetroffen in politiek Den Haag. 'Het is
nog erger dan ik had gedacht. Al mijn vooroordelen over vierkante
kilometer en kaasstolp zijn bevestigd', aldus de D66–minister dinsdag
tijdens een bijeenkomst van het Genootschap van Hoofdredacteuren.

De man die een halfjaar geleden zijn partijgenoot De Graaf opvolgde,
constateert voornamelijk traagheid, logheid, besluiteloosheid en
verkokerde departementen. De Haagse politiek is conservatief, een systeem
dat zichzelf in stand lijkt te houden en waar voortdurend 'met meel in de
mond wordt gesproken', aldus Pechtold. Tot de weinige dingen die hem zijn
meegevallen behoort de 'ongelofelijke loyaliteit van de ambtenaren'.

--------
(c) 2005 ANP