'Vrijzinnig democratie' vs. 'sociaal-liberalisme'

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Tue Oct 4 14:18:02 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Martin Lentink" <martinlentink at d66gelderland.nl>

> Dat was dan ook zíjn inbreng om de discussie op gang te brengen.
> Prima als je het er niet mee eens bent. Wat stel je voor?

Daar was ik het nu juist wel mee eens. Ik stel voor het daar bij te
laten. En volgend jaar een nieuw verkiezingsprogramma op te
stellen.

> Waarom niet?

Omdat het geen zin heeft. Behalve als het over het vastleggen van
de uitgangspunten van D66 gaat, maar die bestaan al:
http://www.d66.nl/Uitgangspunten%20-%20complete%20tekst

Wat is de meerwaarde dan?

> Zolang je maar inziet dat deze lijst maar een miniem deel van de
> leden van de partij vertegenwoordigt.

Uiteraard, net als een regiovergadering of zelfs een congres.

  En mogelijk, waarschijnlijk,
> zelfs niet de mainstream.

*De* mainstream bestaat niet.

  Het zou toch jammer zijn als je beeld van
> wat er binnen de partij gebeurt louter is gebaseerd op hetgeen op
> deze lijst te berde wordt gebracht.

Zeker, ik zou inderdaad graag vaker congressen en
discussiebijeenkomsten bijwonen. Helaas, is niet mogelijk. Naast
directe contacten met D66ers, maar ook IDEE, de Democraat e.d., is
deze lijst dus erg geschikt voor mij om nog wat contact te houden.

> Daarmee zeg ik niets ten nadele van de lijst. Ik zie veel zinnige
> en onzinnige, amusante en minder amusante opmerkingen, en in die
> zin heeft de lijst voor mij zijn waarde. Zolang je maar de
> relativering kunt opbrengen dat deze lijst niet maatgevend of
> toonaangevend is voor wat er binnen de partij gebeurt.

Uiteraard, maak je maar geen zorgen, ik ben geen groentje binnen
D66 en heb ook geen oogkleppen op.

Groeten,
Mark Giebels