'Vrijzinnig democratie' vs. 'sociaal-liberalisme'

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Tue Oct 4 13:23:48 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:
<...
> Sorry, maar dat pamflet van Boris leest als een verkiezingsprogramma.
> Staat zelfs vol met concrete oplossingen.

Dat was dan ook zíjn inbreng om de discussie op gang te brengen. Prima als
je het er niet mee eens bent. Wat stel je voor?

>  Dit document is bedoeld een veel
>
> Dat moeten we vooral niet doen.

Waarom niet?

>  Vandaar dat de stuurgroep ( naar mijn
>
> Discussie is altijd goed. Hebben we geen document voor nodig.

In dit geval is het de nadrukkelijke bedoeling de discussie te laten
uitmonden in een document. Een helder document waarmee D66 uitdraagt waar ze
voor staat. Dat is zowel bij de kiezer als binnen de partij lang niet altijd
duidelijk, en dat zie je ook op deze lijst.

>  Die nu dan ook in tal van platforms, afdelingen en regio's
>
> Dat is toch niets nieuws voor Gelderland, mag ik hopen? Organiseerden
> wij in Enschede ook al toen ik daar toentertijd in het
> afdelingsbestuur zat.

Nee, Mark, da's helemáál niets nieuws in Gelderland.  Deden jullie daar in
Enschede niets anders dan over de lange termijn visie van D66 discussieren?
Of ging het ook nog wel eens over de concrete gemeentepolitiek? Of over
provinciaal beleid?

>  Ook een beetje op
>
> Prachtig. Je moest eens weten hoeveel ik afdiscussier in mijn
> afdeling in GEnua :-)

Tsja. Maar via website en forum heb je toch nog een béétje contact, of niet?
En hoewel je in Genua zit, besluiten worden genomen op congressen, dat
hebben we zo afgesproken.

> Wat een onzin. Voor mij gewoon een geschikt medium. Voor jou niet?
> Prima. Wat doe je hier dan?

Zolang je maar inziet dat deze lijst maar een miniem deel van de leden van
de partij vertegenwoordigt. En mogelijk, waarschijnlijk,  zelfs niet de
mainstream. Het zou toch jammer zijn als je beeld van wat er binnen de
partij gebeurt louter is gebaseerd op hetgeen op deze lijst te berde wordt
gebracht.
Daarmee zeg ik niets ten nadele van de lijst. Ik zie veel zinnige en
onzinnige, amusante en minder amusante opmerkingen, en in die zin heeft de
lijst voor mij zijn waarde. Zolang je maar de relativering kunt opbrengen
dat deze lijst niet maatgevend of toonaangevend is voor wat er binnen de
partij gebeurt.

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink

Kijk ook op http://www.d66gelderland.nl