VVD-splijtzwamscore AHA (2)

Tue Nov 29 13:56:12 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Vanmorgen was AHA op de radio. Ze raaskalde als Fortuyn en de mensen
>*vraten* het !

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>,
>Wie zijn *de* mensen

 Geen idee. Ik werd wakker, deed de radio aan, en daar was ze - ze sprak
 een zaal toe. De mensen in de zaal dus (die ken ik niet allemaal bij
 naam).

>waaruit blijkt dat deze *de* mensen het "vraten"?

 Omdat ze een zaal toesprak. Er ging een 'zucht van verlichting' (he,
 dat houden we erin) door de zaal. AHA wilde de softdrugs verbieden
 maar wilde dat niet vanuit de Kamer voorstellen omdat er geen meerder-
 heid voor is (is dat des D66's ?). Een Somalische man kreeg een open
 doekje omdat AHA hem prees voor z'n gedrag.

 Dat soort dingen. Het was alsof God de natie toesprak.

>Heb jij een onderzoek gehouden onder de luisteraars?

 Da's dus het misverstand (maar dat soort dingen vind jij altijd erg
 leuk, Erik, laten we eerlijk wezen). Ze sprak een zaal toe. Ze zei
 precies wat mensen wilden horen (zie mijn opmerking daarover vanmor-
 gen) - net als Fortuyn aarzelde ze geen moment (maar fantaseerde er
 flink op los).

 Hierbij vergeleken was Fortuyn een kleine jongen. Doodeng gewoon.
 Dit was Hitler zonder gebral.