Zalm in het sprek met.....

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun Nov 27 20:40:23 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op zondag, 27 nov 2005 om 08:08 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> helpen van onderdrukte mensen maar niet in de Amerikaanse vorm. Niet in
> Afganistan en niet in Irak. Het lijkt er steeds meer op dat de ergste
> onderdrukkers in de wereld juist de Amerikanen zijn, ze willen zo
> graag de
> baas in de wereld zijn. En wij steunen dat voluit.

ja :_( en ik vind dat ellendig. ik heb nog net zo veel van de vrede in
1945 meegekregen dat ze heel lang mijn helden zijn geweest.

> Het is toch te zot voor woorden, we zouden ons er voor moeten schamen,

de familie bush (en ja, ook clinton) hebben mijn illusies grondig
verstoord
en ik schaam me voor de nederlandse betrokkenheid

>  dat
> je een Nederlandse Vice-premier dit zo hoort zeggen. Alsof het
> martelen en
> zo maar vastzetten van mensen minder erg is als het maar niet in de
> buurt
> gebeurd.

nou, het ging hem / gaat denk ik erom dat wij meer directe
verantwoordelijkheid hebben voor wat er op nederlands grondgebied
gebeurt. en daar ook iets te zeggen hebben

> Hoeveel mensen zitten er al jaren vast waar men slechts van denkt dat
> ze
> misschien weleens......... we veroordelen het maar steunen het voluit.

'niet' ontbreekt? na 'veroordelen'?

> Sterker nog, we leveren wellicht wel nieuwe gevangenen voor die
> bajessen van
> Bush.

ja. :(

niet leuk allemaal