ASO=SO

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Nov 26 16:27:15 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> ASO aanhangers,
>
> Ik durf het bijna niet te schrijven (want de link zal wel weer verkeerd
> zijn of zo), maar lees dit:
>
> http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1132898809134.html :
>
> DEN HAAG, 25 NOV. Het aantal uitkeringen is voor het eerst in tien jaar
> over de hele linie gedaald. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal
> Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag heeft gepubliceerd. De daling
> geldt zowel voor de bijstand als voor de uitkeringen voor werkloosheid
> (WW) en arbeidsongeschiktheid (WAO, Wajong en WAZ).

> [...]

Iets goeds, Tjerk, maar wat dan? Waar zijn die ge-/aantallen gebleven?
Er moet toch iets van 'communicerende vaten zijn' in de richting van
werk, in welke vorm dan ook, toch? En is dat zo?

Of is het zo dat het 'ASO' zijn succes boekt? Of heeft het WWB
neveneffecten die thans nog niet tot uitdrukking (kunnen) worden
gebracht? Hebben gemeenten er zelf misschien belang bij?

Het viel mij al op in mijn gemeente waar men er prat op ging, maar waar
ik de transparantie miste van hoe dat nu zit.

Vreemd is het allezsinds, en een echte verklaring ontbreekt.

De haast waarmee Bert zijn zegeningen al binnen wil/tracht (te) halen is
wel erg opvallend. :) Jij waagt je daar -m.i. zeer terecht- niet aan. ;)

Overigens, hebt je deze link al eens gevolgd?
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1132926275100.html
"
Veerman: zorgstelsel onzin

Door een onzer redacteuren

ROTTERDAM, 26 NOV. Het idee van het nieuwe zorgstelsel waarbij mensen
zelf op zoek gaan naar de beste zorgverzekering is volgens CDA-minister
Cees Veerman (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) ,,onzin, echt fictie''.

In een vraaggesprek met de Volkskrant zegt Veerman vandaag dat mensen
,,kiezen voor een situatie waarin ze zich kosjer voelen, niet voor een
paar tientjes voordeel''.

Het nieuwe systeem, waarbij het verschil tussen ziekenfonds- en
particuliere verzekeringen verdwijnt, wordt op 1 januari ingevoerd.

Anderhalve maand voor de invoering acht Veerman een discussie in de
ministerraad zinloos. ,,De teerling is allang geworpen'', zegt hij. ,,Ik
doorzie de fouten, maar heb geen zin meer daar bomen over op te zetten.''
"

Het gaat wel erg gemakkelijk in dit (ASO) kabinet. De noodzakelijke
discussie vindt gewoon niet plaats. Wat is dat voor MP?

Nou, weer eentje die voortaan zijn mond moet gaan houden?

Henk Elegeert